VILKÅR OG BETINGELSER
VILKÅR OG BETINGELSER
Disse kjøpsvilkårene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge.
«Selger» er: Vessi AS (Selger er i det følgende også benevnt som «vi», «oss»)
Org. nr.: 926 960 636
E-post: kundeservice@vessi.no
Telefon: 37 00 59 26
«Kjøper» er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.
Navn på Kjøper vil fremgå av ordrebekreftelsen. Kjøper er i det følgende også benevnt som «du», «deg», «din» eller «ditt».
«Produktet» er varen som leveres.
Kontaktinformasjon kundeservice
E-post: kundeservice@vessi.no
Tlf: 37 00 59 26
Post: Vessi AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland
Lager og returadresse: Vessi AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland
Personvern
Du finner vår personvernerklæring her. Denne aksepteres og inngår i Vilkår og betingelser og gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge. Vessi selger ikke personopplysningene dine til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon. Vi kan sende deg markedsføringskommunikasjon og nyheter vedrørende Vessi sine produkter, tjenester, arrangementer og andre tilbud. Du kan til enhver tid, etter at du har samtykket, melde deg av ved å trykke på «avmeld» nederst i våre nyhetsbrev eller ved å ta kontakt med vår kundeservice.
Avtaleinngåelse, aksept og endring av avtalevilkårene
Avtalen er bindende for begge parter når bestilling er mottatt av Selger. Når bestilling er mottatt sender Selger per e-post ordrebekreftelse til Kjøper innen rimelig tid som viser bestilte Produkt(er) og priser. Kjøper må kontrollere ordrebekreftelsen, og straks gi Selger beskjed dersom ordrebekreftelsen ikke samsvarer med bestillingen.
Avtalen innebærer at du aksepterer oppdaterte/endrede avtalevilkår. Nye avtalevilkår vil bli kunngjort på Selgers nettside og/eller vedlagt din neste levering.
Vår kundeservice er der for deg
Vår kundeservice hjelper deg gjerne på epost og telefon alle hverdager kl. 08.00-15.00, du når de på kundeservice@vessi.no og tlf: 37 00 59 26. Vår hyggelige kundeservice står parat for å kunne hjelpe deg på best mulig måte, slik at du blir fornøyd.
Leveranse
Vi sender våre forsendelser med Posten. Vi utsteder en ordrebekreftelse som vedlegges alle forsendelser, fakturaen mottar du fra KLARNA på e-post dersom du har valgt Klarna som betalingsmetode. Vi anbefaler å laste ned Klarna appen for enkel oversikt- den er super! Dersom du benytter deg av vanlig kortbetaling vil du motta kvittering på din oppgitte epost adresse.
Uavhentet pakke/passiv handling
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen.
Dersom du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, og du ber Posten om å returnere varen, betaler du for returkostnaden selv. Dersom du ønsker å motta en returlapp du kan benytte så ta gjerne kontakt med vår kundeservice så sender vi deg en returlapp. Når vi får returen til oss, så krediterer vi varene.
Betaling via Faktura
Med vår faktura løsning har du 30 dagers betalingsfrist fra du legger inn din bestilling. Når du har lagt inn bestillingen vil du motta en ordrebekreftelse per e-post. I denne ordrebekreftelsen finner du også betalingsinformasjon.
Dersom du nylig har gjort en betaling, husk at det kan ta opp til fem virkedager før betalingen er synlig i denne oversikten.
Husk at returer kan bruke opp til tre uker for å bli returnert til våre varelagere. Dersom vi ikke har mottatt returen vil ikke fakturaen oppdateres. Du kan alltid betale for kun de varene du har beholdt i en ordre. Kjøpsbeløpet for varene du har returnert vil bli slettet fra fakturaen så fort vi har mottatt din retur.
Betaling via KLARNA
Hos oss kan du betale med kort og faktura via Klarna. Betaler du med kort blir beløpet belastet når du fullfører kjøpet. Betaler du med faktura blir fakturaen sendt på mail til deg fra KLARNA (ikke fra Vessi AS), og du kan velge å dele opp betalingen din hvis ønskelig, så fremt ikke annet er avtalt. Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter i henhold til forsinkelsesrenteloven, samt evt. inndrivelseskostnader. Om ikke annet fremgår på fakturaen, er faktura- og betalingsoppfølgning overdratt til KLARNA. Vi har salgspant i de leverte produkter inntil betaling inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
Priser
Våre priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres.
Porto- og ekspedisjonsgebyr
Porto- og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg på hver forsendelse i henhold til gjeldende satser, så fremt ikke annet er avtalt. Vi gir fri frakt på ordre over kr 500,-
Angre – og returrett
Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen på din første forsendelse. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må altså produktet returneres til oss i samme mengde og stand som du mottok det. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må du dekke dette verditapet. Vi krediterer hva du betalte for varen, minus frakt, når den kommer til oss. Ta kontakt med kundeservice på epost: kundeservice@vessi.no om du ønsker å benytte deg av angreretten.
14 dagers åpent kjøp. Salgsvarer kan ikke returneres.
Emballasjen må være uåpnet og produktet ubrukt. Vi kan ikke ta i mot produkter som er prøvd grunnet hygieniske årsaker.
Send tilbake til oss sammen med angrerettskjema eller et brev.
Pakken sendes til: Vessi AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland
Porto blir ikke refundert om du returnerer en fullgod vare.
Ved heving av kjøp og benyttelse av angrefrist, refunderer vi ordresummen, minus frakt, innen 14 dager fra klagen er mottatt hos oss.
Reklamasjon
Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, må du kontakte kundeservice.
Klager
Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice. Hvis vi mislykkes i å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukerrådet, Skippergata 8-10, 0152 Oslo. Du kan også bruke EU-kommisjonens nettbasert klageportal selv om denne fortrinnsvis vil være relevant dersom du er en forbruker bosatt utenfor Norge.
Kundens ansvar om riktig adresse
Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt da ordrene pakkes tidlig neste virkedag fra vårt lager.
Det er svært viktig at postnummer og gatenummer stemmer, da Posten er meget streng på at disse må være korrekte. Vi fraskriver oss ansvaret om kunden ikke har oppgitt korrekt adresse og vil da vente på en evt retur fra Posten før vi sender ut pakken på nytt. Kunden må selv stå for portoutlegg for ny utsendelse. Kunden kan velge å angre kjøpet, men porto blir da trukket fra ordresum før tilbakebetaling.
Forbehold og ansvarsbegrensninger
Vessi AS tar forbehold om driftsstans, uriktige priser eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor Vessi AS´s kontroll.
Vessi AS tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil, merverdi- og øvrige avgiftsendringer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje).
Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt bruk på pakken.
Endring av vilkårene
Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Ved endring av vilkårene vil du bli varslet om dette. Slik varsel gis inntil 2 måneder før endringene trer i kraft. Dersom du, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen står du fritt til å gjøre dette. Dersom avtalen mellom partene ikke sies opp, innebærer det i så fall at du aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkårene.