Niacinamid – en superhelt for huden

I jungelen av hudpleieingredienser finner vi noen få virkelig gode som skiller seg ut, og som har effekt uansett hvilken hudtype man har, og nesten uansett hvilket hudproblem man ønsker å gjøre noe med. Niacinamid er en slik ingrediens. Allsidig som få, og med en lang rekke vitenskapelige studier som bekrefter effektene det har på huden. For når det gjelder niacinamid, så er forskerne enige – dette er en av de mest spesielle og spennende ingrediensene som brukes i hudpleie.

Hva er niacinamid?

Niacinamid, også kjent som vitamin B3 eller nikotinamid, er et vannløselig vitamin som jobber sammen med de naturlige stoffene i huden for å øke hudkvaliteten på flere måter:

Jevne ut hudtonen og dempe rødhet

Forebygge og redusere pigmentflekker

✅ Myke opp fine linjer og rynker

✅ Styrke hudbarrieren

✅ Stramme opp og minimere store porer

✅ Binde fuktighet i huden

✅ Beskytte mot frie radikaler (UV-stråling, forurensning)

Resultatet er en sunnere og friskere hud med mer glød. Man kan jo nesten ikke be om noe mer.

Hva gjør niacinamid for huden din?

Niacinamid er rett og slett en multitasker av en ingrediens, som har evnen til å gjøre mye på én gang. Etter at niacinamid er påført huden, brytes det ned til en form som cellene våre kan bruke, nemlig…. og nå kommer et langt og komplisert ord  – nikotinamid-adenin-dinukleotid. Det er denne formen som forskerne mener står bak alle fordelene som niacinamid har på huden.

Fordeler med niacinamid

Denne stjerneingrediensen kan du bruke i hudpleierutinen din uansett hudtype eller hudproblem. Ikke sjelden er det også sånn at huden sliter med flere problemer samtidig, og da er niacinamid en helt ypperlig ingrediens. Så la oss se litt mer på de spesifikke hudproblemene som niacinamid kan bidra til å forbedre.

Jevner ut huden

Flekker eller ujevn hudtone? Begge deler skyldes en opphopning av pigment som vises på hudens overflate. Vitamin B3 har en spesiell evne til å splitte opp pigmentene som til sammen utgjør flekker, og kan også redusere mengden av pigment som vises på overflaten. Resultatet er en lysere og jevnere farge.

Økt fuktighet

En annen fordel med niacinamid er at det bidrar til å øke fuktighetsnivået i huden, gjennom å styrke hudbarrieren. Når viktige fettsyrer i hudbarrieren reduseres, det som kalles ceramider, blir huden mer utsatt for en rekke problemer – fra tørre og flassende områder til økt sensitivitet.

For å unngå dette, eller hvis du allerede sliter med tørr hud, kan det lønne seg å velge en krem som inneholder niacinamid. En sterkere hudbarriere gir en fuktet, mer plumpet hud – og du unngår tørrhet og en flassende overflate.

Stimulerer kollagenproduksjonen

B-vitamin er også kjent som energivitaminet, og Niacinamid har vist seg å kunne øke energien i hudcellene slik at kollagenproduksjonen stimuleres. En randomisert, placebokontrollert studie som ble utført på kvinner med rynker rundt øynene, konkluderte med at niacinamid har en stor effekt på rynkene. Etter 8 uker med studier viste resultatene en merkbar til moderat forbedring i rynkereduksjon hos hele 64% av deltakerne.

Minimerer store porer

Niacinamid er også kjent for sin evne til å redusere synligheten av store porer. Dette B-vitaminet har nemlig en balanserende effekt på talgproduksjonen, noe som gjør at det ikke vil samle seg like mye olje og smuss i porene. Tilstoppede porer gjør at de etter hvert utvider seg for å kompensere, noe som fører til at de ser større ut. Regelmessig bruk av niacinamid hjelper porene med å trekke seg sammen til sin naturlige størrelse.

Hvordan bruke niacinamid

Niacinamid kan fint brukes sammen med andre effektive ingredienser som peptider, hyaluronsyre, AHA (alfahydroksysyre), BHA (betahydroksysyre) eller salisylsyre, samt alle typer antioksidanter, inkludert retinol og vitamin C.

Å bruke niacinamid sammen med andre aktive og effektive ingredienser gir enda bedre resultater. Påføring av niacinamid styrker hudens barriere, noe som gjør den enda mer mottakelig for andre ingredienser.

Når kan du begynne å bruke niacinamid?

Niacinamid er en trygg hudpleieingrediens som kan brukes som en del av hudpleierutinen fra ung alder. I ungdomsårene kan det være spesielt nyttig for å balansere talgproduksjonen og redusere tilstoppede porer, mens for en mer moden hud er niacinamid særlig gunstig på grunn av.. alle de andre egenskapene. Om du har passert 40 er niacinamid så og si et must for huden.

Slik legger du til niacinamid i hudpleierutinen din

Det er enkelt å inkludere niacinamid i hudpleien. Finn gode produkter som inneholder niacinamid, gjerne i form av krem eller serum, og bruk dem jevnlig over tid for å se de beste resultatene. Velg gjerne produkter som kombinerer niacinamid med andre effektive og næringsrike ingredienser.

Hvor lang tid tar det før niacinamid virker?

Generelt kan du forvente å se resultater etter 2-6 ukers bruk. Husk at effekten alltid vil være individuell, avhengig av alder, hudtilstand og hudproblem – samt konsentrasjonen av niacinamid. Kontinuerlig bruk over tid er nødvendig for å opprettholde og forbedre resultatene.

Etter hvert vil du se stadig bedre resultater. Hudtonen blir jevnere, fine linjer og rynker blir mindre synlige, porene mindre og huden får en sunnere glød.

Hudpleie med niacinamid

For best resultat, bruk niacinamid-produkter som blir værende på huden, enten som serum eller fuktighetskremer. Brukes produkter som skylles av, f.eks rensemidler, er kontakttiden – og dermed virkningen – begrenset.

Til huden i ansiktet:

Nordic Recovery Cream Vessi er en allsidig ansiktskrem med niacinamid i kombinasjon med planteoljer fra tyttebærfrø og C-vitaminrike tindvedbær. 3% niacinamid bidrar til å øke kollagenproduksjonen, forbedre teksturen og redusere hudens sensitivitet. En effektiv ansiktskrem som bidrar til å redusere synlige alderstegn.

Til hals og bryst:

Nordic Neck & Chest Refining Cream er en pleiende krem som er utviklet for huden på halsen og brystet, og som virker oppstrammende, utjevnende og bidrar til å redusere rynker, flekker og linjer. Nøkkelingrediensene er olje fra havre og tyttebær i kombinasjon med hyaluronsyre, som tilfører fuktighet og virker beroligende på huden. Aktive ingredienser som salisylsyre og niacinamid hjelper huden til å fornye seg, jevne ut hudtonen og stimulere produksjonen av kollagen.

Niacinamid for kroppen:

Hudpleie er definitivt ikke bare for ansiktet, og niacinamid har vist seg å være en fantastisk ingrediens også for huden på kroppen. Huden blir jevnere og fuktighetsbalansen bedre. Nordic Restoring Body Treatment er en fyldig og konsentrert kroppskrem med niacinamid i kombinasjon med ekstrakt fra nordiske moltebær, blåbærfrøolje og hyaluronsyre. 3% av niacinamid bidrar til å øke kollagenproduksjonen, forbedre teksturen og redusere hudens sensitivitet mot ytre påvirkninger. En kroppskrem som gir langvarig fukt og jevnere hud på kroppen.

Kilder:

Yong Choo Bool; Mechanistic Basis and Clinical Evidence for the Applications of Nicotinamide (Niacinamide) to Control Skin Aging and Pigmentation, Pub.med. august 2021

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8389214/#B106-antioxidants-10-01315

  • B. Kimball, J.R. Kaczvinsky, J. Li, L.R. Robinson, P.J. Matts, C.A. Berge, K. Miyamoto, D.L.; Bissett Reduction in the appearance of facial hyperpigmentation after use of moisturizers with a combination of topical niacinamide and N-acetyl glucosamine: results of a randomized, double-blind, vehicle-controlled trial, The British Journal of Dermatology, 2010 Feb 1

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19845667/

  • Bissett, J. Oblong, C. Berge; Niacinamide: a B vitamin that improves aging facial skin appearance, Dermatologic Surgery, 2005 Jul, 31 (7 Pt 2), Pages 860-865; Topical niacinamide reduces yellowing, wrinkling, red blotchiness, and hyperpigmented spots in aging facial skin, International Journal of Cosmetic Science, 2004 Oct

https://www.researchgate.net/publication/7714704_Niacinamide_A_B_Vitamin_that_Improves_Aging_Facial_Skin_Appearance

  • Hakozaki, L.Minwalla, J. Zhuang, M. Chhoa, A. Matsubara, K. Miyamoto, A. Greatens, G.G. Hillebrand, D. L. Bissett, R.E. Boissy; The effect of niacinamide on reducing cutaneous pigmentation and suppression of melanosome transfer, The British Journal of Dermatology, 2002 Jul

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12100180/

https://practicaldermatology.com/topics/aesthetics-cosmeceuticals/niacinamide-a-multi-functional-cosmeceutical-ingredient/23720/

Personvernerklæringen

More Leads AS beskytter den personlige integriteten din. Tilliten til de besøkende og kundene våre er den mest verdifulle ressursen vi har, og More Leads AS legger derfor denne personvernerklæringen, som er utarbeidet i henhold til personopplysningslovens krav, til grunn for virksomheten. Personvernerklæringen forklarer hvordan More Leads AS samler inn og bruker personopplysningene dine. Erklæringen beskriver også rettighetene dine overfor More Leads AS og hvordan du kan benytte deg av disse. Dersom du har spørsmål til denne personvernerklæringen eller til behandlingen av personopplysningene dine, kan du kontakte More Leads AS. Det er viktig at du gjør deg kjent med og forstår personvernerklæringen og hvordan du kan påvirke bruken av personopplysningene dine.

Denne personvernerklæringen gjelder for all informasjon som samles inn via Vessi’s nettside (https://info.vessi.no). I tillegg til denne erklæringen, gjelder også vilkår og betingelser for kjøp på https://info.vessi.no.

Hvem er ansvarlig for personopplysningene dine?

More Leads AS org.nr. 926 960 636 med Adresse: PB19, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene dine.

Hvilke personopplysninger behandler More Leads AS?

Personopplysninger som du avgir til More Leads AS: Du kan komme til å gi More Leads AS informasjon om deg selv på flere måter, slik som ved kjøp i noen av butikkene våre, ved besøk eller kjøp på https://info.vessi.no eller ved henvendelser til More Leads AS kundeservice.

Person- og kontaktinformasjon slik som navn, fødselsdato, kjønn, faktura- og leveringsadresse, e-postadresse, mobiltelefonnummer,

konto- og betalingsopplysninger (dog ikke kortnummer og CVC-koder) og fakturainformasjon, etc.

Personopplysninger som More Leads AS samler inn om deg: Når du anvender More Leads AS’ tjenester, slik som ved kjøp i noen av More leads as’ butikker, ved kjøp eller besøk på https://info.vessi.no eller når du kontakter Vessi Kundeservice.

Navn, fødselsdato, faktura- og leveringsadresse, e-postadresse, telefonnummer, etc;

Informasjon om varer og/eller tjenester som du har vist interesse for på https://info.vessi.no gjennom søk og klikk;

Informasjon dersom e-post fra More Leads AS åpnes og hva du klikker på i e-postmeldingen;

Bestillingene og kjøpshistorikken din som kunde, medlem eller besøkende;

Samtaler, e-post, chattefunksjon eller henvendelse via sosiale medier til https://info.vessi.no kundeservice;

Informasjon om bruken din av More leads AS’ tjenester, slik som svartid for sider, nedlastningsfeil, hvordan du åpnet og forlot tjenesten;

Resultater fra kundetilfredshets- eller markedsundersøkelser;

Enhetsinformasjon slik som IP-adresse, språkinnstillinger, geografisk informasjon om enheten og nettleserinnstillinger.

Personopplysninger som More Leads AS innsamler fra tredjeparter: I enkelte tilfeller bruker More Leads AS informasjon mottatt fra andre kilder, slik som ved oppdatering av adresseinformasjon fra en ekstern adresseleverandør. Videre benyttes annonseringsnettverk, måleverktøy eller tredjeparter som hjelper oss (eller dem) til å forstå brukeratferd og preferanser. Eksempelvis kan en annonsør gi More Leads AS informasjon om hva som skjedde etter et klikk på en annonse, slik at More Leads AS skal kunne måle effektiviteten til slike annonser og gjøre dem mer relevante for deg som kunde.

Formål og rettslig grunnlag for behandlingen av sensitive personopplysninger

More Leads AS behandler personopplysninger om deg for å gjennomføre avtalen med deg, eller for å utføre gjøremål i samsvar med ønskene dine før en avtale blir inngått:

For å bekrefte identiteten din og verifisere person- og kontaktopplysningene dine;

For å administrere bestillingene dine og kundeforholdet ditt, f.eks. å gi deg informasjon, produkter og tjenester fra More Leads AS;

For å kunne sende generelle tilbud og direkte markedsføring i samsvar med medlemsvilkårene.

For å kunne gi deg en personlig tilpasset opplevelse, attraktive tilbud og kommunikasjon som er relevant for deg, i samsvar med medlemsvilkårene.

Gjennomføre analyser av opplysninger for å kunne forbedre brukeropplevelsen

More Leads AS behandler personopplysninger om deg i overensstemmelse med følgende rettslige forpliktelser:

Å etterkomme relevant lovgivning og oppfylle rettslige forpliktelser (f.eks. krav i bokføringsloven, produktansvar, forbrukervernlovgivning og krav om vern av personopplysninger i IT-systemer);

Å forhindre misbruk, slik som bedrageri og identitetstyveri.

More Leads AS behandler personopplysninger om deg med bakgrunn i en interesseavveining for følgende formål:

For å kunne sende tilbud og utøve direkte markedsføring, både generelle og personlig tilpassede;

For kunde- og markedsanalyser samt for å kunne forbedre og forsterke tjenestene våre overfor deg;

Yte kundeservice og hjelp som du behøver med hensyn til tjenestene våre;

For å håndtere og muliggjøre deltakelse i eventuelle konkurranser og arrangement;

For å kunne evaluere, utvikle og forbedre selskapets tjenester, produkter og system for kundegruppen generelt;

For å forhindre misbruk av tjenesten, forhindre ulovlig innlogging samt å forebygge og anmelde forbrytelser mot selskapet.

More Leads AS eller en tredjeparts berettigede interesse i å behandle personopplysninger om deg med støtte i en interesseavveining, er å kunne tilby deg en bedre kundeopplevelse og yte service i form av ulike tjenester som tilpassede tilbud og kommunikasjon. I tillegg skal More Leads AS kunne analysere hvordan tjenestene anvendes for å kunne gjøre forbedringer for deg som kunde. Dessuten er sikkerhet en legitim interesse for More Leads AS. Når du oppgir dine personopplysninger ved bestilling, benyttes disse for å håndtere din spesifikke forespørsel. Vi vil også bruke informasjonen til å kommunisere med deg, samt tilpasse tjenesten vår. Vi kan kontakte deg via telefon, elektronisk kommunikasjon og brev med mindre du har gitt oss beskjed om at du ikke ønsker å bli kontaktet. Etter endt kundeforhold vil vi fortsette å oppbevare navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og kjøpshistorikk for å kontakte deg ved telefon, elektronisk kommunikasjon eller adressert post med tilbud og nyheter om våre produkter som vi tror kan være av interesse for deg, med mindre du har reservert deg for dette via vår kundeservice.

More Leads AS behandler også personopplysningene dine i den hensikt å sikre identiteten din og oppdatere medlemsregisteret med postadressen din. Bruk av personopplysninger for sikker identitet er den eneste garantien for å sikre at verdidokumenter, f.eks. bonussjekker, ikke havner i gale hender, men blir benyttet av riktig person.

Dersom du ikke gir personopplysningene dine til More Leads AS, har vi ikke mulighet til å gjennomføre avtalen med deg eller oppfylle NOEN av More Leads AS´ forpliktelser overfor deg.

Hvem kan få tilgang til personopplysningene dine?

More Leads AS kan komme til å gi ut eller dele personopplysningene dine med utvalgte tredjeparter som følger. Vi tar fornuftige tekniske, organisatoriske og juridiske sikkerhetsmessige forholdsregler i samsvar med personvernlovgivningen for å sikre at personopplysningene dine håndteres på en sikker måte der opplysningene overføres eller deles med en tredjepart.

Systemoperatører for CRM-system og oppgavebehandling. For å kunne håndtere personopplysninger som trengs for å administrere kundeforholdet og nå ut med tilbud til More Leads AS sine kunder.

Leverandører av adresseopplysninger og distribusjon.

More Leads AS benytter eksterne leverandører for automatisk håndtering og oppdatering av adresseopplysningene dine. Leverandører som brukes er innen distribusjon.

Samarbeidspartnere som håndterer betalinger.

For å håndtere betalinger som foretas av More Leads AS` kunder, benyttes leverandører for å sikre at det skjer en rask og sikker betaling.

Samarbeidspartnere som håndterer markedsføring.

Nutrinor AS benytter eksterne leverandører for håndtering av markedsføring via telefon, email eller DM.

Ved overdragelse. More Leads AS kan komme til å dele opplysningene dine med tredjeparter:

I tilfeller der More Leads AS selger eller kjøper virksomhet eller tjenester, kan More Leads AS komme til å utgi personopplysninger til en potensiell selger eller kjøper av slik virksomhet eller tilgang.

Dersom More Leads AS eller en vesentlig del av More Leads AS virksomhet erverves av en tredjepart, kan personopplysningene dine komme til å bli delt.

Hva More Leads AS ikke kommer til å gjøre med personopplysningene dine: More Leads AS kommer ikke til å selge opplysninger til en tredjepart uten godkjenning fra deg.

Hvordan behandler More Leads AS personopplysningene dine?

More Leads AS og deres leverandører og samarbeidspartnere vil, som hovedregel, behandle personopplysninger innenfor EU/EØS- området. Personopplysningene dine vil ikke bli behandlet utenfor EU/EØS-området med mindre det foreligger en beslutning fra EU-kommisjonen som sier at vedkommende tredjeland overholder et adekvat sikkerhetsnivå eller har innført tilstrekkelige sikkerhetstiltak for å sikre at rettighetene dine beskyttes.

Hvor lenge behandler More Leads AS personopplysningene dine?

More Leads AS behandler personopplysningene dine så lenge det er nødvendig for å utføre våre kontraktsmessige forpliktelser overfor deg, og så lenge det er nødvendig i henhold til lovbestemt lagringstid. Dersom More Leads AS behandler dataene dine for andre formål enn våre kontraktsmessige forpliktelser (f.eks. for å oppfylle de krav som fremgår i regnskaps- eller forbrukervernlovgivningen), vil det gjøres kun så lenge det er nødvendig for det respektive formålet. I de tilfeller der More Leads AS behandler personopplysningene dine i egenskap av en interesseavveining, har du rett til å gjøre innvendinger mot behandlingen.

I samsvar med gjeldende lovgivning har More Leads AS rett til å lagre kontaktopplysningene dine for direkte markedsføringsformål for en periode etter kjøpet ditt eller etter at avtalen mellom oss er utløpt. Avtaleperioden vil avhenge av hva som omfattes av avtalen. More Leads AS kan derfor komme til å lagre kontaktopplysningene dine for å sende deg tilbud via direkte markedsføring i den aktuelle perioden, i henhold til gjeldende personvernlovgivning, markedsføringslov og praksis.

Dersom du har gitt samtykke til å motta direkte markedsføring, vil More Leads AS behandle personopplysninger som er registrert for direkte markedsføring inntil du melder deg av eller gir beskjed til More Leads AS at du ikke lenger ønsker å motta direkte markedsføring. Det kan du gjøre ved å kontakte kundeservice.

Vi kan oppbevare personopplysningene dine lengre enn det som er angitt over i den grad More Leads AS er pliktig til det i henhold til lover, forskrifter eller myndighetsbeslutninger.

Hvordan beskytter More Leads AS personopplysningene dine?

More Leads AS tar de tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak som kreves i henhold til loven, for å påse at personopplysningene dine ikke blir manipulert, går tapt eller ødelegges, eller at uvedkommende får tilgang til dem. Våre sikkerhetsrutiner endres i takt med teknologiens utvikling og forbedring.

Rettighetene dine

I henhold til gjeldende personvernlovgivning har du rett til å få tilgang til de opplysninger om deg som More Leads AS behandler. Eksempler på slike opplysninger er hvilke kategorier av samt hvilke spesifikke personopplysninger More Leads AS behandler, og til hvilke formål More Leads AS vil bruke disse. Du har også rett til å kreve korrigering av uriktige personopplysninger.

Du har rett til å be om sletting eller begrensninger av personopplysningene dine, samt å komme med innvendinger mot More Leads AS behandling av dem. Disse rettighetene er imidlertid ikke absolutte: eksempler på unntak fra retten til sletting er i de tilfeller der personopplysninger er nødvendige for etterlevelse av målsetningene, eller dersom det finnes en rettslig forpliktelse som innebærer at More Leads AS må ta vare på disse personopplysningene. For at More Leads AS skal kunne fortsette med behandling av opplysninger etter en innvending, må More Leads AS dokumentere at de berettigede interessene deres veier tyngre enn interessen du har i at opplysningene ikke behandles.

I tillegg kan du, i visse tilfeller, ha rett til å få de personopplysninger du har gitt til More Leads AS utlevert i et strukturert, allment brukt og maskinlesbart format. Du vil også ha rett til å overføre disse til en annen behandlingsansvarlig.

Du har også rett til når som helst å komme med innvendinger mot behandlingen av personopplysningene dine i enhver generell og personlig tilpasset direkte markedsføring og kundeanalyse.

All kommunikasjon og samtlige tiltak som More Leads AS foretar seg vedrørende rettighetene dine skal gjøres kostnadsfritt. Ved åpenbart ubegrunnede eller urimelige krav, forbeholder More Leads AS seg retten til enten å kreve et rimelig gebyr som dekker de administrative kostnadene for levering av informasjonen eller for å gjøre de tiltak som kreves eller for å ikke imøtegå kravet. More Leads AS kontaktopplysninger fremgår i siste avsnitt i personvernerklæringen.

Dersom du skulle ha innvendinger vedrørende More Leads AS behandling av personopplysningene dine, har du rett til å klage til Datatilsynet eller annen passende tilsynsmyndighet som overvåker foretakets håndtering av personopplysninger.

More Leads AS bruk av informasjonskapsler (cookies) og lignende teknikker

More Leads AS benytter informasjonskapsler og lignende sporingsteknikker for å levere en skreddersydd og tilpasningsdyktig opplevelse på nett, og for å forbedre opplevelsen din av More Leads AS tjenester. More Leads AS benytter informasjonskapsler på https://info.vessi.no og i tjenestene sine. Her vil vi forklare hvordan More Leads AS bruker informasjonskapsler og hvilke valg du kan ta med hensyn til disse.

Hva er informasjonskapsler/digitale sporingsteknikker?

Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som består av bokstaver og tall som sendes fra webserveren vår og lagres på nettleseren eller enheten din. More Leads AS benytter seg av ulike typer informasjonskapsler:

Sesjonsavhengige informasjonskapsler (session cookies) er tilfeldige informasjonskapsler som slettes når du lukker nettleseren din eller slår av enheten.

Faste informasjonskapsler (persistent cookies) blir liggende på datamaskinen inntil du fjerner dem eller de utløper.

Førsteparts informasjonskapsler (first-party cookies) bestemmes av den nettsiden du besøker.

Tredjeparts informasjonskapsler (third-party cookies) bestemmes av en tredjeparts nettside. Hos More Leads AS benyttes disse i første omgang til analyser (f.eks. Google Analytics)

Lignende sporingsteknikker er teknikker som lagrer opplysninger på nettleseren din eller i enheten din på tilsvarende måte som informasjonskapsler.

Bruk av Google Analytics

Som ledd i markedsføringen vår analyserer More Leads AS opplysninger knyttet til hvordan du bruker https://info.vessi.no og aktiviteten din på More Leads AS sider i sosiale medier. For eksempel, ved hjelp av Google Analytics kan vi analysere atferden din med den hensikt å skape mer relevante annonser og tilbud for deg, samt å utvikle More Leads AS produkter og tjenester. Videre brukes Google Analytics til å evaluere bruken av https://info.vessi.no for tjenester knyttet til nettsideaktivitet og internettbruk.

Hvorfor bruker More Leads AS informasjonskapsler?

De informasjonskapslene som More Leads AS benytter forbedrer som regel de tjenester som More Leads AS tilbyr deg. Noen av More Leads AS tjenester trenger informasjonskapsler for å fungere riktig, mens andre forbedrer tjenestene for deg. More Leads AS benytter informasjonskapsler for global analytisk informasjon om bruken din av More Leads AS tjenester. More Leads AS bruker informasjonskapsler for å bevare funksjonelle innstillinger som språk og andre opplysninger. More Leads AS benytter informasjonskapsler som også gjør det mulig for More Leads AS å tilby deg relevant markedsføring.

Muligheten til å kontrollere bruken av informasjonskapsler

Nettleseren eller enheten din gir deg mulighet til å endre innstillingene for bruken og omfanget av informasjonskapsler. Gå til innstillingene for nettleseren eller enheten for å lære mer om dette. Eksempler på hva du kan endre er blokkering av alle informasjonskapsler, at kun førsteparts informasjonskapsler skal aksepteres, og sletting av informasjonskapsler når du avslutter nettleseren. Vær oppmerksom på at visse tjenester muligens ikke vil fungere dersom du blokkerer eller fjerner informasjonskapsler.

Endringer av bestemmelser i personvernerklæringen

More Leads AS forbeholder seg retten til å endre på personvernbestemmelsene. Endringer av vilkårene i bestemmelsen vil bli kunngjort på https://info.vessi.no en måned før endringene trer i kraft. Gjeldende vilkår og betingelser er til enhver tid tilgjengelige på https://info.vessi.no.

More Leads AS kontaktopplysninger

Dersom du har spørsmål vedrørende More Leads AS håndtering av personopplysningene dine eller ønsker å utøve noen av rettighetene du har angående More Leads AS håndtering av personopplysninger, ta gjerne kontakt med More Leads AS på adressen angitt nedenfor. Dersom du ikke ønsker utsendelser eller kommunikasjon, kan du som kunde når som helst avregistrere deg ved å kontakte kundeservice. Du kan også melde deg av ved bruk av samme kommunikasjonsmetode som More Leads AS har benyttet i kommunikasjonen med deg.

Adresse: PB19, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland

E-post: kundeservice@vessi.no


Vi har oppdatert personvernerklæringen i henhold til EU’s nye lovgivning. Når du bruker https://info.vessi.no, samtykker du til at vi bruker informasjonskapsler for å øke brukeropplevelsen. Les mer

Om sporingsteknologi/informasjonskapsler

More Leads AS bruker informasjonskapsler og lignende sporingsteknikker for å levere en skreddersydd og tilpasningsdyktig opplevelse på nett, og for å forbedre opplevelsen din av More Leads AS tjenester. More Leads AS benytter informasjonskapsler på https://info.vessi.no og i tjenestene sine. Her vil vi forklare hvordan More Leads AS bruker informasjonskapsler og hvilke valg du kan ta med hensyn til disse.

Hva er informasjonskapsler/digital sporingsteknologi?

Informasjonskapsler er små tekstfiler som består av bokstaver og tall som sendes fra webserveren vår og lagres på nettleseren eller enheten din. More Leads AS benytter seg av ulike typer informasjonskapsler:

Sesjonsavhengige informasjonskapsler (session cookies) er tilfeldige informasjonskapsler som slettes når du lukker nettleseren din eller slår av enheten.

Faste informasjonskapsler (persistent cookies) blir liggende på datamaskinen inntil du fjerner dem eller de utløper.

Førsteparts informasjonskapsler (first-party cookies) bestemmes av den nettsiden du besøker.

Tredjeparts informasjonskapsler (third-party cookies) bestemmes av en tredjeparts nettside. Hos More Leads AS benyttes disse i første omgang til analyser (f.eks. Google Analytics)

Lignende sporingsteknikker er teknikker som lagrer opplysninger på nettleseren din eller i enheten din på tilsvarende måte som informasjonskapsler.

Interessebasert annonsering og remarketing fra generelle reklamemedier.

Kjøpsvilkår

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere. 

2. Partene

Selger er: 

Vessi AS, 

Bjørumsvegen 15, 4855 Froland

kundeservice@vessi.no

Organisasjonsnummer: 926 960 636

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den første forsendelsen (prøvepakke) som inngår i abonnementet tilsvarer ca 8 ukers forbruk. Etter første forsendelse vil du hver åttende uke motta fraktfritt en ny forsendelse til prisen som er oppgitt ved bestilling.

Denne prisen inkluderer merverdiavgift og eventuelt andre gebyrer og avgifter som Staten til enhver tid fastsetter. Prisene gjelder inntil endring forekommer. Prøvepakke er et introduksjonstilbud og kan ikke utnyttes illojalt, da det er ment som et tilbud til nye kunder. 

4. Avtaleinngåelse

Du må være 18 år for å kunne handle hos oss. Du kan ikke bestille hvis du er under 18 år. Er du under 18 år skal foresatt bestille på dine vegne. 

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Når vi mottar din første bestilling, vil vi sende en ordrebekreftelse til deg hvis du har oppgitt riktig e-postadresse. Ta vare på bekreftelsen din til du har mottatt varen.

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. 

Produkter betales av Kjøper med faktura som blir utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. 

Fordringen/fakturaen overdras i sin helhet til Finans2 AS. Befriende betaling kan kun skje ved betaling til Finans2 AS. 

6. Abonnementsbetingelser

Ved bestilling inngår Kjøper avtale om abonnement for ønsket Produkt, til pris og leveringsintervall som beskrevet før bestilling. Kjøper kan pause, endre eller si opp avtale via Selgers kundeservice. Har Kjøper behov for å gjøre endringer på abonnement før neste forsendelse, må dette gjøres før den angitte dato på fakturaen. 

Varselfrist for oppsigelse på prøvepakker er normalt 7 dager før neste forsendelse. På regulære abonnentsforsendelser er varselfrist for oppsigelse satt til 14 dager før neste forsendelse. Dette er på grunn av at forsendelse må pakkes på lager i forkant av utsending. Nøyaktig dato er angitt på faktura.  

7. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Levering foregår via Posten Norge og produkt vil normalt mottas innen 3-8 dager fra bestilling. 

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos oppgitt adresse i bestillingen til kjøperen.  

8. Retur av varer i abonnement

Ved bestilling av varer i abonnement, gjelder angrerett kun på første forsendelse, som beskrevet i punkt 10. 

Påfølgende varer i abonnementet er identiske (ensartede ytelser) og returrett er ikke gjeldende. Oppsigelse av abonnement med regulære forsendelser må foretas som beskrevet i pkt. 6 over. 

9. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. 

Les informasjonsbrosjyre og informasjonen på forpakningen nøye med hensyn til anbefalt dosering osv.

10. Angrerett

Angrerett gis kun på første forsendelse. Jfr. loven har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av varen.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. 

Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen. 

11. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

12. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. 

13. Ansvarsbegrensninger

Vessi AS tar ikke ansvar for uriktig bruk av våre produkter. Følg alltid gitt anvisning på produktemballasje.