100% naturlig – hvorfor ikke?

Du har kanskje lagt merke til at mange av produktene våre er 95% eller 98% naturlige? Og kanskje har du lurt på hvorfor ikke 100% – fordi det er vel sånn at naturlig alltid er best?

Det korte svaret er nei. Og det lange svaret? Det kommer her.

Jo mer naturlig, jo bedre. Det høres riktig ut, og for mange føles det riktig også.

Men hudpleie er ikke følelser. Det er biologi, kjemi og teknologi. Og for å lage hudpleieprodukter som virkelig har god effekt, kreves det mer enn bare råvarer fra naturen.

Vitenskap gir trygghet

Bare for å ha sagt det – vi elsker naturen. Og vi elsker å fylle produktene våre med næringsrike ingredienser fra nordiske planter, bær og frø. Ikke bare fordi det høres fint og flott ut – men fordi det faktisk fungerer. Naturen er full av aktive stoffer som styrker og beskytter huden på forskjellige måter.

Men så er det også noen egenskaper vi trenger som vi ikke får fra naturen.

I hvert fall ikke direkte. Ta for eksempel mandelsyre, som kommer fra bitre mandler – altså en naturlig råvare. Men fordi den fremstilles gjennom mekanisk pressing og videre prosessering, regnes den teknisk sett ikke som “naturlig” – selv om råvaren den kommer fra er 100 % naturlig. Så det handler egentlig mer om definisjon enn hva som er realiteten. Mandelsyre er en ingrediens vi bruker i vår nye kroppsdeodorant, fordi den både er effektiv, hudvennlig og plantebasert – selv om regelverket ikke klassifiserer den som naturlig.

Et virkelig bra hudpleieprodukt skal være trygt, effektivt, stabilt – og fungere like godt den første dagen du bruker det som den siste. Derfor består våre formuleringer av 92–99 % naturlige ingredienser, med en ørliten, og nøye kalibrert andel som er fremstilt i laboratorium. Ikke fordi vi har et valg – men fordi det er helt nødvendig for at produktet skal ha god holdbarhet, være effektivt, og ikke minst – trygt.

Alt er kjemi

Jepp – alt er kjemi. Helt uavhengig om en ingrediens kommer fra en plante, et frø eller et laboratorium, så er det molekyler vi snakker om. Og et molekyl er akkurat det samme, uansett hvor det kommer fra.

Ta hyaluronsyre, for eksempel. Det er et stoff som kroppen din fint kan lage selv (selv om mengden går nedover med årene), men det lages også i laboratoriet. Helt identisk i struktur og oppbygning, men renere, tryggere og mer stabilt. Det betyr at huden din kan kjenne det igjen og dra nytte av det, uansett om det er kroppen din eller laboratoriet som står bak produksjonen.

Og det samme gjelder flere andre ingredienser som du kanskje kjenner igjen:

  • Niacinamid – eller vitamin B3, finnes helt naturlig både i forskjellige typer mat og i huden vår, men produseres syntetisk i hudpleie for å sikre renhet og målrettet styrke. Niacinamid styrker hudbarrieren, jevner ut hudtonen og reduserer rødhet – helt uten å irritere.
  • Ceramider er fettstoffer som allerede finnes i hudoverflaten. I hudpleie lages ceramider i laboratorium for å etterligne hudens egne byggesteiner, slik at de lettere kan hjelpe til med å styrke og reparere hudbarrieren.
  • Glyserin er en fuktmagnet som finnes naturlig i både planteoljer og i huden vår. I hudpleie fremstilles den ofte syntetisk, noe som gjør den særlig trygg og pålitelig som fuktbevarende ingrediens.
  • Peptider er små biter av proteiner som kroppen bruker til å lage blant annet kollagen. Når vi tilfører syntetisk fremstilte peptider i hudpleie, sender de signaler til huden om å fornye seg – akkurat slik kroppen selv ville gjort.

Det handler altså ikke alltid om hvor ingrediensen kommer fra – men om hva den gjør med huden, og hvordan den er laget. Når molekylene er identiske, gjør huden ingen forskjell.

Stabilitet og holdbarhet – så klart!

Vi tar det kanskje som en selvfølge, men det ligger mye arbeid bak hvert eneste hudpleieprodukt. For at det skal være trygt og effektivt over tid, må det også være stabilt. Det må tåle varme, kulde, lys og luft – og kontakt med ikke alltid nyvaskede hender. Som regel hver dag, over flere måneder.

Det må ha konservering – for å beskytte mot bakterier og sopp. Det må ha emulgatorer – som sørger for at olje og vann i produktet er godt og blandet, og ikke skiller seg. Og det må ha stabilisatorer – som gjør at konsistensen holder seg jevn og god, selv om det står på baderomshylla di i et halvt år. Og noen ganger må disse stoffene være syntetiske, rett og slett fordi det er det som fungerer best, og er tryggest for huden.

Dette er ikke en svakhet ved produktet, tvert imot. Det er en kvalitetsgaranti for både huden og helsa di.

Naturlige ingredienser er fantastiske for huden, men det er ikke nødvendigvis slik at de alltid er bedre enn syntetiske. Det viktigste er hvordan produktet er formulert.

Naturlig – men ikke nødvendigvis skånsom

En vanlig myte er at naturlig alltid betyr mildt og skånsomt. Men visste du at mange av de aller mest irriterende stoffene vi kjenner til i hudpleie, kommer nettopp fra naturen? Eteriske oljer og planteekstrakter kan være fantastiske, men også kraftige og uforutsigbare, særlig for sensitiv hud.

God hudpleie handler om balanse. Man må vite når egenskapene fra naturlige ingredienser skal få spille hovedrollen, og når det er nødvendig å støtte opp med ingredienser som er mer stabile og forutsigbare i formuleringen. Ikke fordi det ene er bedre enn det andre, men fordi kombinasjonen gir både trygghet og effekt, uansett hvilken hud du har.

Et produkt som oppfører seg likt hver gang du påfører det, er akkurat det huden trenger når den er sensitiv, tørr eller stresset.

Vi bryr oss

Mange tenker kanskje ikke over at etterspørselen etter naturlige ingredienser også påvirker naturen vår. Når det å dyrke kosmetiske råvarer blir mer lønnsomt enn å dyrke mat, vil naturressursene presses i en retning som ikke alltid er bærekraftig.

Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle formuleringer som gjør godt for huden, men som samtidig tar hensyn til miljøet. Ved å kombinere naturlige ingredienser med ingredienser som er utviklet i laboratoriet, reduserer vi behovet for store mengder råstoff fra naturen, samtidig som vi sikrer like god, men som oftest – enda bedre effekt. Godt for huden og godt for jorda.

Denne filosofien er viktig for oss når vi utvikler nye produkter. Og apropos nyheter – her er det er mye spennende på gang. Vi jobber blant annet med en 98 % naturlig solkrem, og vil etter hvert også få et utvalg av sminke- og hårprodukter som kombinerer effektive og naturlige ingredienser.

Hva betyr naturlig, egentlig?

Begreper som naturlig, økologisk og organisk ser vi overalt i kosmetikkverdenen – men de er ikke alltid helt til å stole på. Det finnes nemlig ingen enhetlig, offentlig standard for hva som faktisk kan kalles naturlig. Mange bruker disse ordene mer som markedsføring enn som produktinformasjon.

Vi har valgt en litt annen vei. For oss er det kunnskap og åpenhet som gjelder. Produktene våre er ikke naturlige bare fordi det høres bra ut. Vi forklarer hva som er i produktene, og hvorfor de er der. Det gjør det lettere for deg å ta valg som faktisk passer huden din – og ikke bare fordi det er trendy.

Gode hudpleieprodukter handler ikke om en motsetning mellom naturlig eller syntetisk. Det handler om å bruke det som fungerer. Ved å kombinere næring fra naturen med vitenskapens presisjon, får vi det beste fra begge verdener. Produkter som pleier, beskytter og forbedrer huden – uten å gå på bekostning av trygghet, helse eller miljøet.

Så nei, Vessi er ikke 100 % naturlig, men vi er iallefall 100 % gjennomtenkt.

Personvernerklæringen

More Leads AS beskytter den personlige integriteten din. Tilliten til de besøkende og kundene våre er den mest verdifulle ressursen vi har, og More Leads AS legger derfor denne personvernerklæringen, som er utarbeidet i henhold til personopplysningslovens krav, til grunn for virksomheten. Personvernerklæringen forklarer hvordan More Leads AS samler inn og bruker personopplysningene dine. Erklæringen beskriver også rettighetene dine overfor More Leads AS og hvordan du kan benytte deg av disse. Dersom du har spørsmål til denne personvernerklæringen eller til behandlingen av personopplysningene dine, kan du kontakte More Leads AS. Det er viktig at du gjør deg kjent med og forstår personvernerklæringen og hvordan du kan påvirke bruken av personopplysningene dine.

Denne personvernerklæringen gjelder for all informasjon som samles inn via Vessi’s nettside (https://info.vessi.no). I tillegg til denne erklæringen, gjelder også vilkår og betingelser for kjøp på https://info.vessi.no.

Hvem er ansvarlig for personopplysningene dine?

More Leads AS org.nr. 926 960 636 med Adresse: PB19, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene dine.

Hvilke personopplysninger behandler More Leads AS?

Personopplysninger som du avgir til More Leads AS: Du kan komme til å gi More Leads AS informasjon om deg selv på flere måter, slik som ved kjøp i noen av butikkene våre, ved besøk eller kjøp på https://info.vessi.no eller ved henvendelser til More Leads AS kundeservice.

Person- og kontaktinformasjon slik som navn, fødselsdato, kjønn, faktura- og leveringsadresse, e-postadresse, mobiltelefonnummer,

konto- og betalingsopplysninger (dog ikke kortnummer og CVC-koder) og fakturainformasjon, etc.

Personopplysninger som More Leads AS samler inn om deg: Når du anvender More Leads AS’ tjenester, slik som ved kjøp i noen av More leads as’ butikker, ved kjøp eller besøk på https://info.vessi.no eller når du kontakter Vessi Kundeservice.

Navn, fødselsdato, faktura- og leveringsadresse, e-postadresse, telefonnummer, etc;

Informasjon om varer og/eller tjenester som du har vist interesse for på https://info.vessi.no gjennom søk og klikk;

Informasjon dersom e-post fra More Leads AS åpnes og hva du klikker på i e-postmeldingen;

Bestillingene og kjøpshistorikken din som kunde, medlem eller besøkende;

Samtaler, e-post, chattefunksjon eller henvendelse via sosiale medier til https://info.vessi.no kundeservice;

Informasjon om bruken din av More leads AS’ tjenester, slik som svartid for sider, nedlastningsfeil, hvordan du åpnet og forlot tjenesten;

Resultater fra kundetilfredshets- eller markedsundersøkelser;

Enhetsinformasjon slik som IP-adresse, språkinnstillinger, geografisk informasjon om enheten og nettleserinnstillinger.

Personopplysninger som More Leads AS innsamler fra tredjeparter: I enkelte tilfeller bruker More Leads AS informasjon mottatt fra andre kilder, slik som ved oppdatering av adresseinformasjon fra en ekstern adresseleverandør. Videre benyttes annonseringsnettverk, måleverktøy eller tredjeparter som hjelper oss (eller dem) til å forstå brukeratferd og preferanser. Eksempelvis kan en annonsør gi More Leads AS informasjon om hva som skjedde etter et klikk på en annonse, slik at More Leads AS skal kunne måle effektiviteten til slike annonser og gjøre dem mer relevante for deg som kunde.

Formål og rettslig grunnlag for behandlingen av sensitive personopplysninger

More Leads AS behandler personopplysninger om deg for å gjennomføre avtalen med deg, eller for å utføre gjøremål i samsvar med ønskene dine før en avtale blir inngått:

For å bekrefte identiteten din og verifisere person- og kontaktopplysningene dine;

For å administrere bestillingene dine og kundeforholdet ditt, f.eks. å gi deg informasjon, produkter og tjenester fra More Leads AS;

For å kunne sende generelle tilbud og direkte markedsføring i samsvar med medlemsvilkårene.

For å kunne gi deg en personlig tilpasset opplevelse, attraktive tilbud og kommunikasjon som er relevant for deg, i samsvar med medlemsvilkårene.

Gjennomføre analyser av opplysninger for å kunne forbedre brukeropplevelsen

More Leads AS behandler personopplysninger om deg i overensstemmelse med følgende rettslige forpliktelser:

Å etterkomme relevant lovgivning og oppfylle rettslige forpliktelser (f.eks. krav i bokføringsloven, produktansvar, forbrukervernlovgivning og krav om vern av personopplysninger i IT-systemer);

Å forhindre misbruk, slik som bedrageri og identitetstyveri.

More Leads AS behandler personopplysninger om deg med bakgrunn i en interesseavveining for følgende formål:

For å kunne sende tilbud og utøve direkte markedsføring, både generelle og personlig tilpassede;

For kunde- og markedsanalyser samt for å kunne forbedre og forsterke tjenestene våre overfor deg;

Yte kundeservice og hjelp som du behøver med hensyn til tjenestene våre;

For å håndtere og muliggjøre deltakelse i eventuelle konkurranser og arrangement;

For å kunne evaluere, utvikle og forbedre selskapets tjenester, produkter og system for kundegruppen generelt;

For å forhindre misbruk av tjenesten, forhindre ulovlig innlogging samt å forebygge og anmelde forbrytelser mot selskapet.

More Leads AS eller en tredjeparts berettigede interesse i å behandle personopplysninger om deg med støtte i en interesseavveining, er å kunne tilby deg en bedre kundeopplevelse og yte service i form av ulike tjenester som tilpassede tilbud og kommunikasjon. I tillegg skal More Leads AS kunne analysere hvordan tjenestene anvendes for å kunne gjøre forbedringer for deg som kunde. Dessuten er sikkerhet en legitim interesse for More Leads AS. Når du oppgir dine personopplysninger ved bestilling, benyttes disse for å håndtere din spesifikke forespørsel. Vi vil også bruke informasjonen til å kommunisere med deg, samt tilpasse tjenesten vår. Vi kan kontakte deg via telefon, elektronisk kommunikasjon og brev med mindre du har gitt oss beskjed om at du ikke ønsker å bli kontaktet. Etter endt kundeforhold vil vi fortsette å oppbevare navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og kjøpshistorikk for å kontakte deg ved telefon, elektronisk kommunikasjon eller adressert post med tilbud og nyheter om våre produkter som vi tror kan være av interesse for deg, med mindre du har reservert deg for dette via vår kundeservice.

More Leads AS behandler også personopplysningene dine i den hensikt å sikre identiteten din og oppdatere medlemsregisteret med postadressen din. Bruk av personopplysninger for sikker identitet er den eneste garantien for å sikre at verdidokumenter, f.eks. bonussjekker, ikke havner i gale hender, men blir benyttet av riktig person.

Dersom du ikke gir personopplysningene dine til More Leads AS, har vi ikke mulighet til å gjennomføre avtalen med deg eller oppfylle NOEN av More Leads AS´ forpliktelser overfor deg.

Hvem kan få tilgang til personopplysningene dine?

More Leads AS kan komme til å gi ut eller dele personopplysningene dine med utvalgte tredjeparter som følger. Vi tar fornuftige tekniske, organisatoriske og juridiske sikkerhetsmessige forholdsregler i samsvar med personvernlovgivningen for å sikre at personopplysningene dine håndteres på en sikker måte der opplysningene overføres eller deles med en tredjepart.

Systemoperatører for CRM-system og oppgavebehandling. For å kunne håndtere personopplysninger som trengs for å administrere kundeforholdet og nå ut med tilbud til More Leads AS sine kunder.

Leverandører av adresseopplysninger og distribusjon.

More Leads AS benytter eksterne leverandører for automatisk håndtering og oppdatering av adresseopplysningene dine. Leverandører som brukes er innen distribusjon.

Samarbeidspartnere som håndterer betalinger.

For å håndtere betalinger som foretas av More Leads AS` kunder, benyttes leverandører for å sikre at det skjer en rask og sikker betaling.

Samarbeidspartnere som håndterer markedsføring.

Nutrinor AS benytter eksterne leverandører for håndtering av markedsføring via telefon, email eller DM.

Ved overdragelse. More Leads AS kan komme til å dele opplysningene dine med tredjeparter:

I tilfeller der More Leads AS selger eller kjøper virksomhet eller tjenester, kan More Leads AS komme til å utgi personopplysninger til en potensiell selger eller kjøper av slik virksomhet eller tilgang.

Dersom More Leads AS eller en vesentlig del av More Leads AS virksomhet erverves av en tredjepart, kan personopplysningene dine komme til å bli delt.

Hva More Leads AS ikke kommer til å gjøre med personopplysningene dine: More Leads AS kommer ikke til å selge opplysninger til en tredjepart uten godkjenning fra deg.

Hvordan behandler More Leads AS personopplysningene dine?

More Leads AS og deres leverandører og samarbeidspartnere vil, som hovedregel, behandle personopplysninger innenfor EU/EØS- området. Personopplysningene dine vil ikke bli behandlet utenfor EU/EØS-området med mindre det foreligger en beslutning fra EU-kommisjonen som sier at vedkommende tredjeland overholder et adekvat sikkerhetsnivå eller har innført tilstrekkelige sikkerhetstiltak for å sikre at rettighetene dine beskyttes.

Hvor lenge behandler More Leads AS personopplysningene dine?

More Leads AS behandler personopplysningene dine så lenge det er nødvendig for å utføre våre kontraktsmessige forpliktelser overfor deg, og så lenge det er nødvendig i henhold til lovbestemt lagringstid. Dersom More Leads AS behandler dataene dine for andre formål enn våre kontraktsmessige forpliktelser (f.eks. for å oppfylle de krav som fremgår i regnskaps- eller forbrukervernlovgivningen), vil det gjøres kun så lenge det er nødvendig for det respektive formålet. I de tilfeller der More Leads AS behandler personopplysningene dine i egenskap av en interesseavveining, har du rett til å gjøre innvendinger mot behandlingen.

I samsvar med gjeldende lovgivning har More Leads AS rett til å lagre kontaktopplysningene dine for direkte markedsføringsformål for en periode etter kjøpet ditt eller etter at avtalen mellom oss er utløpt. Avtaleperioden vil avhenge av hva som omfattes av avtalen. More Leads AS kan derfor komme til å lagre kontaktopplysningene dine for å sende deg tilbud via direkte markedsføring i den aktuelle perioden, i henhold til gjeldende personvernlovgivning, markedsføringslov og praksis.

Dersom du har gitt samtykke til å motta direkte markedsføring, vil More Leads AS behandle personopplysninger som er registrert for direkte markedsføring inntil du melder deg av eller gir beskjed til More Leads AS at du ikke lenger ønsker å motta direkte markedsføring. Det kan du gjøre ved å kontakte kundeservice.

Vi kan oppbevare personopplysningene dine lengre enn det som er angitt over i den grad More Leads AS er pliktig til det i henhold til lover, forskrifter eller myndighetsbeslutninger.

Hvordan beskytter More Leads AS personopplysningene dine?

More Leads AS tar de tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak som kreves i henhold til loven, for å påse at personopplysningene dine ikke blir manipulert, går tapt eller ødelegges, eller at uvedkommende får tilgang til dem. Våre sikkerhetsrutiner endres i takt med teknologiens utvikling og forbedring.

Rettighetene dine

I henhold til gjeldende personvernlovgivning har du rett til å få tilgang til de opplysninger om deg som More Leads AS behandler. Eksempler på slike opplysninger er hvilke kategorier av samt hvilke spesifikke personopplysninger More Leads AS behandler, og til hvilke formål More Leads AS vil bruke disse. Du har også rett til å kreve korrigering av uriktige personopplysninger.

Du har rett til å be om sletting eller begrensninger av personopplysningene dine, samt å komme med innvendinger mot More Leads AS behandling av dem. Disse rettighetene er imidlertid ikke absolutte: eksempler på unntak fra retten til sletting er i de tilfeller der personopplysninger er nødvendige for etterlevelse av målsetningene, eller dersom det finnes en rettslig forpliktelse som innebærer at More Leads AS må ta vare på disse personopplysningene. For at More Leads AS skal kunne fortsette med behandling av opplysninger etter en innvending, må More Leads AS dokumentere at de berettigede interessene deres veier tyngre enn interessen du har i at opplysningene ikke behandles.

I tillegg kan du, i visse tilfeller, ha rett til å få de personopplysninger du har gitt til More Leads AS utlevert i et strukturert, allment brukt og maskinlesbart format. Du vil også ha rett til å overføre disse til en annen behandlingsansvarlig.

Du har også rett til når som helst å komme med innvendinger mot behandlingen av personopplysningene dine i enhver generell og personlig tilpasset direkte markedsføring og kundeanalyse.

All kommunikasjon og samtlige tiltak som More Leads AS foretar seg vedrørende rettighetene dine skal gjøres kostnadsfritt. Ved åpenbart ubegrunnede eller urimelige krav, forbeholder More Leads AS seg retten til enten å kreve et rimelig gebyr som dekker de administrative kostnadene for levering av informasjonen eller for å gjøre de tiltak som kreves eller for å ikke imøtegå kravet. More Leads AS kontaktopplysninger fremgår i siste avsnitt i personvernerklæringen.

Dersom du skulle ha innvendinger vedrørende More Leads AS behandling av personopplysningene dine, har du rett til å klage til Datatilsynet eller annen passende tilsynsmyndighet som overvåker foretakets håndtering av personopplysninger.

More Leads AS bruk av informasjonskapsler (cookies) og lignende teknikker

More Leads AS benytter informasjonskapsler og lignende sporingsteknikker for å levere en skreddersydd og tilpasningsdyktig opplevelse på nett, og for å forbedre opplevelsen din av More Leads AS tjenester. More Leads AS benytter informasjonskapsler på https://info.vessi.no og i tjenestene sine. Her vil vi forklare hvordan More Leads AS bruker informasjonskapsler og hvilke valg du kan ta med hensyn til disse.

Hva er informasjonskapsler/digitale sporingsteknikker?

Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som består av bokstaver og tall som sendes fra webserveren vår og lagres på nettleseren eller enheten din. More Leads AS benytter seg av ulike typer informasjonskapsler:

Sesjonsavhengige informasjonskapsler (session cookies) er tilfeldige informasjonskapsler som slettes når du lukker nettleseren din eller slår av enheten.

Faste informasjonskapsler (persistent cookies) blir liggende på datamaskinen inntil du fjerner dem eller de utløper.

Førsteparts informasjonskapsler (first-party cookies) bestemmes av den nettsiden du besøker.

Tredjeparts informasjonskapsler (third-party cookies) bestemmes av en tredjeparts nettside. Hos More Leads AS benyttes disse i første omgang til analyser (f.eks. Google Analytics)

Lignende sporingsteknikker er teknikker som lagrer opplysninger på nettleseren din eller i enheten din på tilsvarende måte som informasjonskapsler.

Bruk av Google Analytics

Som ledd i markedsføringen vår analyserer More Leads AS opplysninger knyttet til hvordan du bruker https://info.vessi.no og aktiviteten din på More Leads AS sider i sosiale medier. For eksempel, ved hjelp av Google Analytics kan vi analysere atferden din med den hensikt å skape mer relevante annonser og tilbud for deg, samt å utvikle More Leads AS produkter og tjenester. Videre brukes Google Analytics til å evaluere bruken av https://info.vessi.no for tjenester knyttet til nettsideaktivitet og internettbruk.

Hvorfor bruker More Leads AS informasjonskapsler?

De informasjonskapslene som More Leads AS benytter forbedrer som regel de tjenester som More Leads AS tilbyr deg. Noen av More Leads AS tjenester trenger informasjonskapsler for å fungere riktig, mens andre forbedrer tjenestene for deg. More Leads AS benytter informasjonskapsler for global analytisk informasjon om bruken din av More Leads AS tjenester. More Leads AS bruker informasjonskapsler for å bevare funksjonelle innstillinger som språk og andre opplysninger. More Leads AS benytter informasjonskapsler som også gjør det mulig for More Leads AS å tilby deg relevant markedsføring.

Muligheten til å kontrollere bruken av informasjonskapsler

Nettleseren eller enheten din gir deg mulighet til å endre innstillingene for bruken og omfanget av informasjonskapsler. Gå til innstillingene for nettleseren eller enheten for å lære mer om dette. Eksempler på hva du kan endre er blokkering av alle informasjonskapsler, at kun førsteparts informasjonskapsler skal aksepteres, og sletting av informasjonskapsler når du avslutter nettleseren. Vær oppmerksom på at visse tjenester muligens ikke vil fungere dersom du blokkerer eller fjerner informasjonskapsler.

Endringer av bestemmelser i personvernerklæringen

More Leads AS forbeholder seg retten til å endre på personvernbestemmelsene. Endringer av vilkårene i bestemmelsen vil bli kunngjort på https://info.vessi.no en måned før endringene trer i kraft. Gjeldende vilkår og betingelser er til enhver tid tilgjengelige på https://info.vessi.no.

More Leads AS kontaktopplysninger

Dersom du har spørsmål vedrørende More Leads AS håndtering av personopplysningene dine eller ønsker å utøve noen av rettighetene du har angående More Leads AS håndtering av personopplysninger, ta gjerne kontakt med More Leads AS på adressen angitt nedenfor. Dersom du ikke ønsker utsendelser eller kommunikasjon, kan du som kunde når som helst avregistrere deg ved å kontakte kundeservice. Du kan også melde deg av ved bruk av samme kommunikasjonsmetode som More Leads AS har benyttet i kommunikasjonen med deg.

Adresse: PB19, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland

E-post: kundeservice@vessi.no


Vi har oppdatert personvernerklæringen i henhold til EU’s nye lovgivning. Når du bruker https://info.vessi.no, samtykker du til at vi bruker informasjonskapsler for å øke brukeropplevelsen. Les mer

Om sporingsteknologi/informasjonskapsler

More Leads AS bruker informasjonskapsler og lignende sporingsteknikker for å levere en skreddersydd og tilpasningsdyktig opplevelse på nett, og for å forbedre opplevelsen din av More Leads AS tjenester. More Leads AS benytter informasjonskapsler på https://info.vessi.no og i tjenestene sine. Her vil vi forklare hvordan More Leads AS bruker informasjonskapsler og hvilke valg du kan ta med hensyn til disse.

Hva er informasjonskapsler/digital sporingsteknologi?

Informasjonskapsler er små tekstfiler som består av bokstaver og tall som sendes fra webserveren vår og lagres på nettleseren eller enheten din. More Leads AS benytter seg av ulike typer informasjonskapsler:

Sesjonsavhengige informasjonskapsler (session cookies) er tilfeldige informasjonskapsler som slettes når du lukker nettleseren din eller slår av enheten.

Faste informasjonskapsler (persistent cookies) blir liggende på datamaskinen inntil du fjerner dem eller de utløper.

Førsteparts informasjonskapsler (first-party cookies) bestemmes av den nettsiden du besøker.

Tredjeparts informasjonskapsler (third-party cookies) bestemmes av en tredjeparts nettside. Hos More Leads AS benyttes disse i første omgang til analyser (f.eks. Google Analytics)

Lignende sporingsteknikker er teknikker som lagrer opplysninger på nettleseren din eller i enheten din på tilsvarende måte som informasjonskapsler.

Interessebasert annonsering og remarketing fra generelle reklamemedier.

Kjøpsvilkår

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere. 

2. Partene

Selger er: 

Vessi AS, 

Bjørumsvegen 15, 4855 Froland

kundeservice@vessi.no

Organisasjonsnummer: 926 960 636

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den første forsendelsen (prøvepakke) som inngår i abonnementet tilsvarer ca 8 ukers forbruk. Etter første forsendelse vil du hver åttende uke motta fraktfritt en ny forsendelse til prisen som er oppgitt ved bestilling.

Denne prisen inkluderer merverdiavgift og eventuelt andre gebyrer og avgifter som Staten til enhver tid fastsetter. Prisene gjelder inntil endring forekommer. Prøvepakke er et introduksjonstilbud og kan ikke utnyttes illojalt, da det er ment som et tilbud til nye kunder. 

4. Avtaleinngåelse

Du må være 18 år for å kunne handle hos oss. Du kan ikke bestille hvis du er under 18 år. Er du under 18 år skal foresatt bestille på dine vegne. 

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Når vi mottar din første bestilling, vil vi sende en ordrebekreftelse til deg hvis du har oppgitt riktig e-postadresse. Ta vare på bekreftelsen din til du har mottatt varen.

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. 

Produkter betales av Kjøper med faktura som blir utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. 

Fordringen/fakturaen overdras i sin helhet til Finans2 AS. Befriende betaling kan kun skje ved betaling til Finans2 AS. 

6. Abonnementsbetingelser

Ved bestilling inngår Kjøper avtale om abonnement for ønsket Produkt, til pris og leveringsintervall som beskrevet før bestilling. Kjøper kan pause, endre eller si opp avtale via Selgers kundeservice. Har Kjøper behov for å gjøre endringer på abonnement før neste forsendelse, må dette gjøres før den angitte dato på fakturaen. 

Varselfrist for oppsigelse på prøvepakker er normalt 7 dager før neste forsendelse. På regulære abonnentsforsendelser er varselfrist for oppsigelse satt til 14 dager før neste forsendelse. Dette er på grunn av at forsendelse må pakkes på lager i forkant av utsending. Nøyaktig dato er angitt på faktura.  

7. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Levering foregår via Posten Norge og produkt vil normalt mottas innen 3-8 dager fra bestilling. 

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos oppgitt adresse i bestillingen til kjøperen.  

8. Retur av varer i abonnement

Ved bestilling av varer i abonnement, gjelder angrerett kun på første forsendelse, som beskrevet i punkt 10. 

Påfølgende varer i abonnementet er identiske (ensartede ytelser) og returrett er ikke gjeldende. Oppsigelse av abonnement med regulære forsendelser må foretas som beskrevet i pkt. 6 over. 

9. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. 

Les informasjonsbrosjyre og informasjonen på forpakningen nøye med hensyn til anbefalt dosering osv.

10. Angrerett

Angrerett gis kun på første forsendelse. Jfr. loven har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av varen.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. 

Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen. 

11. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

12. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. 

13. Ansvarsbegrensninger

Vessi AS tar ikke ansvar for uriktig bruk av våre produkter. Følg alltid gitt anvisning på produktemballasje.